12:39 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فروش سهام

آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله بر سهام یک شرکت خودرویی
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام شرکت سایپا در سررسید بهمن ۱۴۰۰، از یکشنبه، ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله «شبندر»
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس در سررسید بهمن ۱۴۰۰، از چهارشنبه، ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
صندوق‎‌های تثبیت و توسعه؛ از تزریق منابع مالی تا ثبات در بازار
هدف از تاسیس صندوق‎‌های تثبیت و توسعه، کمک به ثبات بازار از طریق تزریق منابع مالی به بازار سرمایه در مواقع بحرانی و نیز عرضه سهام در زمانی که صف‌های تقاضا تشدید می‌شوند، است.
معاملات قراردادهای اختیار معامله «کگل» آغاز می‌شود
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سررسید بهمن ۱۴۰۰، از چهارشنبه، ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
واکاوی اثر افزایش نرخ بهره بین بانکی بر بازار سرمایه
افزایش تدریجی نرخ بهره بین بانکی در چند ماه اخیر نشانگر سیر صعودی این مؤلفه مهم اقتصادی است، طوری که در آخرین آمار بانک مرکزی این رقم به ۱۹.۳۵ درصد رسیده؛ موضوعی که در آینده احتمال رشد نرخ بهره را قوت می‌بخشد و به زعم کارشناسان در طولانی مدت اتفاق خوبی برای بخش تولید و اقتصاد به شمار نمی‎‌آید.
آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله «شپنا»
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام شرکت پالایش نفت اصفهان در سررسید دی ۱۴۰۰، از شنبه، ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله بر یک شرکت پالایشی
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام شرکت پالایش نفت تهران در سررسید بهمن ۱۴۰۰، از چهارشنبه، ۷ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله بر یک نماد بانکی
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام بانک صادرات ایران در سررسید بهمن ۱۴۰۰، از چهارشنبه، ۷ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
زیرمجموعه " نیرو " سهامش را فروخت
شرکت نیرو سرمایه از فروش سهام شرکت اصلی توسط شرکت تحت کنترل خبر داد.
فروش بیش از یک میلیون سهم "کگل" توسط " فولای "
شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر را واگذار کرده است.
توقف "ولساپا"،"غدام"/ "رمپنا " آماده انجام معامله شد
بازگشایی و توقف نماد‌های معاملاتی امروز چهارشنبه مورخ ۳۱ شهریور ماه اعلام شد.
موافقت هیات مدیره " سبزوا " با واگذاری سهام
شرکت سیمان لار سبزوار از مصوبه هیأت مدیره در ارتباط با واگذاری سهام خبر داد.
ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین کسری بودجه
دولت با کسری تراز عملیاتی مواجه است؛ بنابراین، باید از محل واگذاری دارایی‌های مالی یا سرمایه ای کسری بودجه عملیاتی خود را پوشش دهد.
4 امتیاز مهم عرضه اولیه به «روش ترکیبی»
نکته اساسی و مهم در به کار گرفتن عرضه اولیه به "روش ترکیبی" تشویق مردم به خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها و روش غیر مستقیم سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.
«سبد مشاع»، ابزاری ویژه در راه بازار سرمایه
«سبد مشاع»، امکان سرمایه‌گذاری برای گروهی از افراد را فراهم می‌کند که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد، می‌تواند آینده سبدگردانی در کشور را تغییر دهد و به کارایی هرچه بیشتر بازار سرمایه کمک کند.